Vzdělávání jako zaměstnanecký benefit

Autor: Ing. Simona Hobzíková IMG_20160805_085201_20160805090631081

Vzdělávací kurzy a různá školení pomáhají jednotlivcům, skupinám nebo celým firmám podpořit jejich kariérní a mnohdy i osobní růst. Školitelé a odborníci se na druhou stranu snaží předat letité zkušenosti a nabyté informace, aby se intenzivně rozšiřovaly vědomosti školených lidí. Na trhu existuje řada firem, které se věnují vzdělávání a rozvoji zaměstnanců, připravující široké nabídky vzdělávacích programů. Dostupné školení nemusí být zaměřené jen na zvyšování odborných znalostí, tedy tzv. hard skills. Kdy cílem je zaměstnanci předat nové znalosti, zkušenosti, vědomosti či případně zvýšit jeho informovanost. Vedle toho je nabízena i řada kurzů zaměřených na zlepšení, upevnění či získání měkkých dovedností, tzv. soft skills. Tendencí firem, a to i těch tuzemských, je poskytovat nejrůznější podoby seminářů a kurzů v podobě benefitů. Organizace přímo nenakazují zaměstnancům, aby si danou zkušenost osvojili, ale podporují jejich osobní zájem.

Podle průzkumu, který provedla NN pojišťovna ve spolupráci se Svazem průmyslu a dopravy v roce 2015, představuje vzdělávání jeden z velice oblíbených benefitů. Průzkum byl proveden u 110 tuzemských firem nejrůznějších velikostí, z odlišných krajů a odvětví. Nejčastějším benefitem je mobilní telefon, poskytuje ho 88 % z dotázaných firem. Jen o 5 % méně, celých 83 % firem nabízí svým zaměstnancům nějakou formu vzdělávání.*

graf

A co vy? Využíváte tento typ benefitů, když vám ho zaměstnavatel nabídne? Nabízíte svým zaměstnancům možnost vzdělávat se? Pokud se chcete dále rozvíjet, nebo máte v úmyslu podpořit růst vašich zaměstnanců, podívejte se na naše stránky, například na kurzy z oblasti zmiňovaných soft dovedností.

*Statistická data využitá v článku byla převzata z tiskové zprávy o průzkumu pojišťovny NN a Svazu průmyslu a dopravy.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *