The Great British Corporate Training Showcase

Autorka: Ing. Simona Hobzíková

Dne 11. října 2016 se v prostorách Britského Velvyslanectví v Praze uskutečnila akce The Great British Corporate Training Showcase, kterou organizovala Britská obchodní komora v České republice. Cílem akce bylo osobní seznámení s 18 britskými firmami specializující se na jazykové vzdělávání, komunikační a prezentační dovednosti, leadership, projektový management či bezpečnost práce. Každá ze společností, v krátké prezentaci, představila své poslání a činnost, s cílem upozornit na nové metody a trendy z oblasti vzdělávání. Součástí akce byl i tzv. showroom, kde společnosti nabízely propagační materiály. Každý z účastníků měl možnost navázat cenné obchodní kontakty nebo získat dodatečné informace o vzdělávání vybrané společnosti.

V prezentacích britských vzdělávacích firem se objevila i řada trendů, které ještě nemusí být zcela běžné pro všechny české vzdělávací společnosti.

  • kurzy fungující na online komunikačních nástrojích

Některé společnosti, a v tomto případě se jednalo o jazykové školy, představily možnost poskytování onlinových kurzů, které fungují na komunikačních nástrojích typu skype. Školitel se v reálném čase spojí se svými studenty, a to prostřednictvím vybrané komunikační platformy. Výhodu lze spatřit zejména v možnosti vzdělávat zájemce z nejrůznějších koutů světa. A samotní účastníci mohou během kurzu komunikovat prostřednictvím společného chatu.

  • kurzy zaměřené na ženy

Tento typ kurz by měly vhodně připravit ženy na tzv. velký business. Britské společnosti nabízí kurzy zaměřené například na obchodní dovednosti, budování týmu nebo leadership – vedení lidí. A i když žijeme v moderní době, v některých odvětvích stále existuje genderová nevyváženost, kde ženy nedosahují na vysoké manažerské posty.

  • webináře a online kurzy

Pro české vzdělávací společnosti nejspíše žádná novinka. I přesto stále nízké procento firem nabízí možnost zakoupení online kurzů a webinářů. Výhodou těchto produktů jsou jejich časové, ale i finanční náklady. Vzdělávací společnost natočí jedno video, které distribuuje na svém webu, tudíž sníží své náklady na lektora, materiály ke kurzu či prostory a energie. I na straně účastníka dochází k úsporám, a to hlavně časovým. Účastník může kurz absolvovat ze své firemní kanceláře nebo z domova. Nelze však jednoznačně říci, že online kurzy jsou vhodnější než kurzy otevřené. Při kterých se osobně setkáte s lektorem, můžete diskutovat o konkrétních problémech, a načerpat nejrůznější podněty  od lektora a dalších účastníků kurzu.

A co vy? Setkali jste se už s novými typy vzdělávacích kurzů?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *