Význam projektového řízení v dnešní době

Autor: Ing. Simona Hobzíková IMG_20160720_150605

Proces globalizace, internacionalizace a rozvoj moderních informačně-komunikačních technologií přinesl mnoho výhod, obzvláště malým a středním podnikům. Ty jsou schopné s menším množstvím finančních prostředků přeměnit své komunikační a propagační nástroje, tak aby byly poutavé a konkurenceschopné. Taktéž mají snazší možnosti dosáhnout na zahraniční trhy a zapojit se do mezinárodního obchodu. Ruku v ruce s těmito pozitivními faktory však přišla i řada negativ. Nestačí jen dosahovat kladného ekonomického zisku. Firmy musí vyvíjet úsilí v i řadě dalších oblastí, ať jde o budování vztahů se zákazníky, a to nejen s novou, ale i stávající klientelou. Péče o know-how firmy, vytváření vitální značky s potřebným kalibrem či potřeba segmentace spojená s nutností znát spotřební chování zákazníků. Zvyšující význam má i samotná vize společnosti, tedy konkrétní bod, kterého chce firma dosáhnout. To, co definuje její podstatu na trhu a specifikuje její záměry. Vize mají dlouhodobý charakter a představují budoucí stav společnosti. Ze střednědobého či krátkodobého pohledu jsou podstatnější projekty. Realizace jedinečných produktů či služeb, zlepšujících postavení firmy na trhu a posouvající společnost ke stanoveným cílům. Nebo možnost získání úzké, někdy bonitní skupiny klientů s osobitými potřebami.

Jak ale správně realizovat projekt? Jak korektně plánovat, organizovat, řídit a kontrolovat zdroje, aby bylo dosaženo stanovených záměrů? Náš kurz Projektový management pro začátečníky Vám pomůže porozumět základním principům, postupům a pravidlům projektového managementu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *